dilluns, 19 de maig del 2014

Ultra Trail Coll de Nargó

Dissabte 17 de maig de 2014
Coll de Nargó (Alt Urgell)
78km - 3800+ - 13:07:53

Aquesta ultra no estava dins els meus plans, me la vaig trobar de rebot per facebook i al veure que encara quedaven inscripcions no m'ho vaig pensar dues vegades...seria la tirada llarga de la setmana.
Sortim a les 8 del matí conjuntament els de la Short i els de la Ultra, ja des del principi la gent va cagant llets, jo al meu rotllo com sempre que això és molt llarg i hi ha temps per tot. Al poc de sortir del poble agafem un camí amb força pedra que puja ben dret cap amunt, aquest tram el faig xerrant amb el Jacint Tió, cosa que fa que arribi a d'alt de tot sense adonar-me. Un cop a d'alt ja vaig sol i enllaço amb una pista fins a arribar al primer control on carrego aigua. Baixada corriolera ben parida fins arribar al barranc, en aqui es desvia la cursa curta i la llarga, jo tiro barranc avall fins arribar a un punt on hem trobo un grupet de 8 corredors que venen en sentit contrari i agafen un camí que hi ha la meva esquerra, parlo amb un d'ells i em diu que més avall no hi han marques i que feia estona que anaven perduts...m'enganxo amb dos nois andorrans i més endavant tornem a trobar cintes. Anem seguint per pista fins a arribar a Fenollet i en allà agafem un corriol que puja amunt fins a enllaçar amb una pista que enllaça amb un altre corriol de baixada ben parit però brut i salvatge que em deixa amb les potes ben esgarrixades. Al arribar avall tramet pistero planer i pujada de 260+ fins a la pujada del Coll de Llivia que la faig amb l'Oriol i el Josep, al arribar a d'alt el Grau de Queralt podem gaudir d'unes bones vistes amb el poble de Boixols als nostres peus.
Baixem a camp obert per una baixada tècnica que patina un ou fins arribar a la carretera on una mica més endavant ens porta al poble. Avituallament al canto, salutació i xerradeta amb el Francesc Silla que ens està fent el seguiment a mi i el Josep Antoni Aranda.
Sortint del poble connecto altre cop amb l'Oriol i el Josep, just sortir creuem el riu i seguim per corriol intuitivament, i dic això perque altre cop ens quedem sense cintes, i sort que ens trobem a la Olga Manko que està fent el seguiment a un company d'equip seu que ens diu que anem bé. Seguim pel corriol fins enllaçar amb una pista, trenquem a la dreta per agafar un corriol de baixada i altre cop sense marques, collons!!! ens hem perdut, tirem enrera fins que finalment trobem una cinta pudulant per allà...seguim endavant, creuem el riu, un camp de sembrats i altra cop pista...i més pista, de pujada, de baixada, amb un sol i una calor espatarrant sense vistes a no res i amb l'únic al.licient d'un tram ben parit seguint riu amunt...sort que en tots aquests kms sóm un grup de sis corredors entre ells el Josep Antoni Aranda amb qui he coincindit en diversos saraus Tallafero i altres curses...anem fent junts tot aquest grupet fins arribar al km 47 on trobem l'avituallament complert de la pasta. En allà em trobo el Txema Ubach que em diu que plega indignat pel marcatge i per tanta pista, cosa que no em sorprèn ja que ell i uns quants més han estat perduts quasi una hora.
Després de menjar-me un bon plat de pasta segueixo amb els meus companys de fatigues...fem baixadeta pistera i de cop pepinaco de 550+ a camp obert i amb força caloraca, en aquest punt de la cursa anem el Roger i jo solets fent un mano a mano. Arribats al Coll de Creus agafem un camí de baixada entre el bosc sortejant tot tipus d'arbres, brancots i matolls fins a enllaçar amb una pista que més endavant ens durà al control 6.
En aqui seguim per pista l'Oriol i jo corrent a bon ritme per tal de treure'ns kms de sobre fins a arribar a Valldarques on trobem l'últim avituallament.
Sortint d'allà agafem un corriol que baixa al riu on ens ataquen unes abelles, amb l'Oriol el piquen a la cara i a mi al coll i a la cuixa, la feinada que tenim per treure'ns les de sobre ja que ens persegueixen. Al baixar al riu pujem per pista fins a Les Masies i des d'allà 8km de baixada cagant llets que faig en solitari fins a arribar a la carretera perque l'Oriol se m'escapa...els dos últims kms per asfalt fins el poble els faig corrent una mica fos però amb brillo fins a arribar a meta.
Dels 85km i 4500+ inicials la cosa va quedar en 78km i 3800+ per canvis en el recorregut. El marcatge fatal, no es pot permetre que passin coses així, desconec si va ser per causa d'algún brètol però l'organització sabia d'algún dels trams desmarcats i que menys que tornar-lo a remarcar. Vull felicitar el meu incombustible company d'equip Sergi Rodriguez que una setmana després de menjar-se un ironman amb un sub-10h va i l'animalot queda 4art a Coll de Nargó.