divendres, 6 de maig del 2011

Sortida Bike a el Rat Penat

Divendres 29 d'abril de 2011


L'ascens a el Rat Penat (592m) era una espina que tenia clavada des de feia algun temps. En tenia moltes ganes de pujar aquest port. És un port curt, de 6,2 km, de primera categoria pel seu desnivell (573m) i que en algunes rampes arriba fins el 23% amb una mitja del 9,3%. Quan el Millagui em va proposar de fer aquesta sortida i ensenyar-me la ruta que fa per pujar-lo s'em queia la baba de les ganes i de la emoció!.
El dia no era el més adequat, havia estat plovent bastant tota la nit anterior i quan em vaig llevar l'asfalt ja s'havia assecat però el dia no prometia, el cel estava molt ennuvolat. Tot i així després d'esmorzar agafo la bici i em dirigeixo al lloc on haviem quedat.



Són les 9:30, estic davant de l'Arseni esperant el Millagui, quan arriba, anem a buscar el Carles Claret que ens acompanyarà un tram i després farà la seva. Sortim de Sant Sadurní direcció a Vilafranca, al trencall de Lavern girem i ens anem direcció a la carretera N-340 per Sant Pau d'Ordal.
Quan agafem la N-340 sortim a Avinyonet i agafem la carretera que va direcció Olesa de Bonesvall direcció Begues, en aquest punt deixem el Carles que continuarà amb la seva ruta...aquesta carretera va serpentejant, alternant pujadetes i rectes. Abans d'arribar a Olesa fa baixada amb algun trams planets fins a Begues. Passat Olesa de Bonesvalls comença a ploure...MERDA!! penso. Continuem tirant, ja no hi ha volta enrere!.
Passat Begues agafem el desviament direcció a Gavà, la baixada és brutal! i amb l'asfalt mutllat és fa superperillosa, jo sincerament m'acollono força per les velocitats que estic agafant però tot i així vaig controlant.
Al arribar a Gavà he perdut el Millagui però deu minuts més tard m'el trobo donant voltes a la rotonda de la carretera que va cap a Castelldefells...jajajajjaja quin paio el Millagui!.



Creuem Castelldefels, la pluja continua però nosaltres a lo nostre...el Rat Penat està aprop!!! les sensacions, el neguit...tinc els nervis "a flor de piel" jeje!!. Arribem a la urbanització del Rat Penat, aqui poso el plat petit i cap amunt apretant el cul! l'asfalt està mutllat i a la primera rampa caig de la bici...collons! penso, si a la primera ja caig que passarà amb les demés?...no em desanimo, aconseguieixo começar a pedalar i cap amunt. Noto que les potes començen a patir...quina sensació, ahhh!!! però em mola! no havia experimentat res igual dalt una bici...aixeco el cul del seient, m'assec...vaig alternant...al arribar a la rampa del Puig del Martell flipo mandarines!! quin mal a les potes! però em mola! la emoció que experimento quan vaig pujant pot més que el patiment. Passat la Pleta (oficina de turisme) la cosa comença a planejar cap amunt i em dona una petita treva per poder respirar!. Al cap de poc em venen algunes rampes del 11-14% fins arribar a una bifurcació (aqui m'espera el Millagui perque no m'equivoqui. Agafem la que va a mà dreta fins trobar la  primera barrera, continuem cap amunt (el Millagui s'escapa), unes rampes més, en aquest punt ja sóc inmune al dolor. Al arribar a la segona barrera puc divisar la Bola, cal dir que no la veig fins aquest punt degut a la espesa boira. Aqui el Millagui m'està esperant i em demana la càmera de fotos. Comença a tirar ell primer i m'avisa que l'ultima rampa és curta però dura (20%) i que m'espera a d'alt per tirar-me unes fotos. Jo començo a tirar i a apretar el cul el màxim que puc. Aquesta ultima rampa és dura dura de collons!...després d'haver coronat i amb l'objectiu complert, fem el camí de tornada per la carretereta d'asfalt xunga pel  parc del Garraf direcció Olivella. Ens trobem un parell de tubogans macos i abans d'arribar al temple budista s'em pujen els colors amb una rampa molt dura! (no comptava amb aquesta jeje). Al arribar a Olivella, anem per Les Colines direcció Vilafranca. El Millagui s'envà perque ha d'estar a casa a les 14h. Jo em quedo sol i vaig tirant fins a la N-340, després agafo el trencall que va cap a Sant Cugat Sesgarrigues, La Granada i fins Sant Sadurní. Finalment 100 km i amb l'objectiu del Rat Penat al sac!. Sortida genial!