dimarts, 13 d’agost del 2013

UT Catllaràs

Dissabte 27 de Juliol de 2013
La Pobla de Lillet (Berguedà)
58km - 4000+

Després de les 100 milles Puigmal-Cavalls em sentia en un núvol i amb moltes ganes de més festa, així que em vaig inscriure a la Ultra Trail Catllaràs. Tenia moltes ganes de córrer i descobrir aquesta preciosa zona del Berguedà perque el Jordi Molist m'en havia parlat maravelles i més sabent que el recorregut l'havia parit el Xavier Martorell 'Martox'. I quan un recorregut l'ha fet un Koala et pots esperar una autèntica festival amb traca inclosa.
Vaig arribar la tarda abans, per així poder descansar i fer nit a la zona d'acampada. Vaig passar la tarda amb la Dolors Morcillo i amb el Cesc Sensada i saludant a amics i companys de cremada de pota com la Gemma i el Jordi Hereu, la Beatrice Maitre, el Raül Racero i la Marta Muixí entre d'altres.

A les 7 donen la sortida, com va sent normal últimament m'enganxa d'imprevist i de xerrera amb els companys, en aquest cas amb l'amic Jordi Garcia, just sortir del poble ja començem a pujar, al principi anem acompanyats del Santi Barril i del Pere Alsina però poc després d'agafar la primera trialera de pujada el Jordi i jo ens desmarquem ja que ens adonem que anem els últims. El primer tram de pujada són 500+ en uns 8km apretant el culet amunt per trialera rocosa a trams, ben durillo, la veritat és que el els fem sense adonar-nos ja que el Jordi avui té ganes de xerrera i m'està posant al dia jeje. Un cop a d'alt fem un tramet planer que ens serveix per agafar aire i enfilar una baixada corriolera ben parida amb força pedra i a on no pots desviar la mirada del terra ni un sol moment per no espinyar-te...primera descàrrega d'adrenalina de la jornada. Sense voler-ho com aquell qui diu arribem a Sant Julià de Cerdanyola on ens avituallem a base de fruita, isotònic i aigua de la font ben fresqueta.

Just sortir del poble em ve de morros la brutal imatge del Pedraforca en tot el seu esplendor on es pot avistar clarament la enforcadura, avui fot un dia descobert i espectacular. Ara ens vé una pujada de 400+ que ens portarà a la creueta, més trialeres dretes, en aqui el Jordi se'm comença a quedar enrera, el tiu arriba amb poc entreno per l'aturada que ha tingut per la costella que es va trencar a la Mític. Abans d'arribar a d'alt el deixo enrera i continuo tirant sol, em trobo be i porto bon ritme, la calor ja comença a notar-se...serà un dia dur. La baixada que em vé al davant l'enfilo cagant llets en companyia d'un parell de companys, que no ens diem 'ni mu'. Arribo a Malanyeu ben sèncer i amb ganes de seguir txalant. A l'avituallament em trobo el Cesc, amic i company d'equip del Terradesports que malauradament ha hagut de plegar per llagues als peus. Després de xerrar amb ell arriba el Jordi fet caldo dient-me que plega, que està ben cardat, l'animo a seguir però el tiu se'm resisteix, finalment per sort decideix a seguir.

Segueixo endavant i agafo una trialera de pujada ben durilla, és camí fresat entre el bosc, dret, vaig amb un grupet de quatre corredors més, al cap de poc pujem per un tram de corda i em trobo un tram de cascades ben parit, màgic! un ambient que sembla extret dels llibres de Tolkien. Arribat a d'alt El Graell de Pujals la baixada a la Nou de Berguedà la faig a muerte. Abans d'arribar a l'avituallament em trobo el Martox i alguns companys refrescant-se en una font, jo arribo mort de sed i els companys que em venen darrera també s'aturen. El km que em queda fins a l'avituallament el faig tocadet, noto problemes estomacals, no he menjat res en tot el matí apart de fruita i em sento buit, sense energia. Quan arribo a la Nou m'enporto la desagradable sorpresa de que no hi ha res sòlid apart de fruita i fruits secs, jo sóc diesel i funciono amb menjar ben sòlid, no fruites i aquestes coses, i tampoc ni hi ha res de cocacola que almenys et fot les piles. Em veig a venir que ho passaré molt malament en endavant ja que ens vé un quilòmetre vertical fins al cim del Sobrepuny, gran pepino de la jornada i amb la caloraca que fot a les dues de la tarda ja tremolo...en aqui em trobo el Diego Gàlvez i el Christian que estàn marcant-se un entreno i de pas animant-nos. Quan vaig a sortir arriba el Jordi amb millor cara, diu que descansarà una mica, s'el veu bastant recuperat.

Enfilo la pujada al Sobrepuny amb incertesa, l'estòmac m'està donant pel sac, per sort el camí de pujada passa entremig d'arbres i el sol no matxaca tant, conforme vaig pujant vaig notant que les forces m'abandonen, a mitja pujada em trobo el Jordi Hereu que baixa ben cardat perque li fot mal el psoas, parar a parlar amb ell m'ajuda a refer-me un xic...segueixo pujant...300+ més amunt em començo a sentir grogui, i la pujada va ben dreta i zigzaguejant que fa que em maregi...el Jordi connecta amb mi, s'han intercambiat els papers, ara el que va ben cardat sóc jo. M'enganxo al pas del Jordi però una mica més amunt m'aig d'aturar a menjar alguna cosa, intento menjar una barreta de sesam que vaig arreplegar de la Mític...realment fastigosa! puuaff!! no aconsegueixo mastegar-la i em fa vomitar!. Els companys que van en mi flipen, el José Antonio Bellido, de Vilafranca, connecta amb mi i em fa companyia, ens asseguem uns minuts fins que aconsegueixo refer-me de nou...seguim la marxa i poc més amunt fem cim!!!! uff, menys mal que s'ha acabat la pujada, ben puta la cabrona! jeje. El Jordi m'està esperant, ens tirem unes fotos tot el grupet que estem en allà (uns 8 en total) i enfilem tots junts camí en avall cagant llets.

Després de carregar aigua en una font seguim per pista per enllaçar al cap de poc en una especie de corriol vertical en avall on t'has d'anar agafant d'arbre en arbre sino ho portes ben clar fins a uns salts d'aigua i gorges espectaculars, alguns dels que ens acompanyen s'aturen i és banyen, nosaltres seguim fins arribar al Castell de l'Areny. En aquest avituallament per fi hi ha menjar sòlid, em menjo un plat de pasta que em senta com la glòria i seguim endavant amb el Jordi.
Pujant al Refugi de Sant Romà de la Clusa, veig que el Jordi comença a tirar fort, jo estic recuperat però vaig ben tip, així que li dic que tiri sol que jo ja vaig fent. Patxim patxam, arribo al refugi ja recuperat. Els 4km de pujada que resten fins a Puig Lluent els faig acompanyat del Jordi Sust i un altre company...ara si que torno a ser jo, poc a poc començo a accelerar el ritme i a trober-me còmode. Les vistes a d'alt del puig són brutals!, on es pot veure clarament tot el tram de pujada que hem fet des del Castell de l'Areny, ara abaix i molt diminut.
La baixada al Refugi d'Ardericó és ben dreta al principi per després anar a parar a una pista que un parell de kms més enllà em porta al refugi. En allà em trobo el Jose Antonio Bellido de nou i van arribant els que em venen al darrera, carrego aigua, parlo amb el guarda, remullada de cap d'aigua freda i a per l'última pujada.
Sortim del refugi per un corriol cap amunt, la pujada al Coll de Seva fa 270+ en 1'5km que pujo la mar de be, un cop a d'alt enllaço a un tram de pista fastigosa que després de planejar un xic va cap avall, jo vaig cagant llets. Ara tot es baixada, a 3km ja puc veure La Pobla de Lillet abaix, agafo un corriol ben parit i gas a fondu fins al poble, pel camí adelanto alguns companys. Arribo a meta exhaust però molt content sobretot per haver-me recuperat del 'pajarón' encara que aquesta vegada em va costar molt fer-ho. Una altra més al sac i aquesta de les dures i guapes. Felicitar el Martox pel recorregut tan guapo que ha parit, 100% recomanable. Felicitar el 'Nano' per haver-se refet, no abandonar i per haver-me tret 'les pegatines'. I també felicitar a la Dolors Morcillo per la seva tercera posició.

Toni ha dit...

Felicitats per gaudir com ho fas i per la bona crònica. De gran, vull ser com tu.

Unknown ha dit...

Ei Toni, gràcies crack!

Cathy ha dit...

"sense creuar-nos una sola paraula" :( No tengo la fluidez para chatear durante estas carreras, pierdo las idiomas cuando estoy cansada.