dimarts, 10 de setembre del 2013

Punk Trail de Salelles

Dissabte, 13 de juliol de 2013
Salelles (Bages)
19km - 725km - 2:50:00

La nocturna de Salelles era la meva segona Punk Trail després de la primera edició a la de Sallent de 2012, fins llavors no habia pogut gaudir de cap més perque les tres següents m'havien enganxat corrent en alguna cursa. Aquell dissabte duïa una ressaca del quinze ja que el dia abans s'havia casat una tieta meva i em vaig fotre una bona festa. També dir que tenia les potes megatoves de les 100 milles Puigmal-Cavalls que vaig fer només 6 dies abans. Haig de dir que vaig pensar en algun moment que era una  insensatesa córrer en aqui...o no?. El que si que tenia molt clar era que tenia unes ganes de cremar pota bestials després d'estar-me 6 dies fent el hamster a la piscina.
Són les 21:20 del vespre, ens trobem tots els punk trailers a la plaça de l'Esglèsia de Salelles, no sé quants sóm, però uns 300 corredors segurs. L'ambientasso és brutal. A la previa de la sortida ens fan un 'briefing' ràpid i una batucada amenitza la pre-sotida. Al acabar, un trabucaire dona el tret de sortida.
Ja només al primer quilòmetre ja noto que tinc les potes 'encarcarades', no esperava menys després de la pallissa de la setmana anterior. Vaig amb el Marçal Juan xerrant de la Ultra Mític d'Andorra en la qual vam coincidir, ell ja veu que aquesta cursa me la pendre molt de tranquis així que ell tira al seu rotllo. Els primers kms són de molta pista, a mi ja m'està bé ja que el que vull és rodar. Fa goig veure la llum dels frontals. Sense adonar-me'n arribo al primer avituallament, on s'hi troba molta canalla. En aqui només bec aigua, amb la ressaca que porto no estic per birres :-).

Sortint d'aqui, la pisteta encara segueix pujant poquet a poquet per després seguir per un corriol de baixada curtet però com que encara duc les potes com a pals el baixo amb delicadesa. Més endavant enganxem un tramet de pista que ens duu fins a l'avituallament dels quintos. Ja només arribar ens donen un got amb birra i ens fan fer cua, sóm una gentada, hi ha musiqueta, quina festa!. El motiu d'aquesta cua és que abans de poder avituallar-nos hem de pujar a d'alt d'una tarima o més ben dit tabló, i tocar una campana que tenen colocada...jajaja. Mentres estic esperant anem comentant la jugada amb la gent que es troba al meu voltant, tots estem flipant del que veiem, també puc veure a un grupet de l'organització disfrassats de bastonaires tot fent un ball de bastons...jajaja...quin espectacle!. Després de tocar la campana ara si que puc passar a l'avituallament. Ja posats, em foto un altre got de birra i tiro milles, en aqui ens separen els del recorregut llarg i els del curt. 




Només sortir em vaig trobant una serie de corriolets de baixada, alguns d'ells força tècnics, d'altres més fàcils. En un no res arribo a l'avituallament del km 10 on unes noies em reben tirant-me aigua amb unes pistoles d'aigua, cosa que agraeixo molt perque fot una xafogor bestial. Una mica de cocacola i corriol amunt, ara sí, el pepino de la jornada, una pujada de 300+ en 2km que em portarà a d'alt de la Pòpia de Montgrós i on es troba l'avituallament dels Koala's Team. La pujadeta se les porta però amb els pepinos que hagut de pujar últimament hauria de ser com un caramel per mi. Ja des d'abaix puc escoltar la festassa que tenen muntada els Koala's a d'alt, amb DJ inclòs. La pujadeta és de les maques, la veritat és que la disfruto molt, se'm fa curteta i tot. Abans d'arribar a d'alt em trobo el Raül Koala, el Sergi Cots, el Pau Alegre i la Pilar Esquerdabocs, aprofito per saludar-los, xerrar un moment i com no uns tragos de birra ;-). Segueixo una mica més amunt i em trobo la gran festassa: Dj Stroika i un grup de
Koala's i voluntaris fent xirinol.la, tots disfrassats i ben alegres. Quan jo hi arribo sóm un bon grup de corredors, tots estem flipant amb el que estem veient, quin show més ben parit que tenen muntat aquesta colla!. Em quedo una estona xerrant amb la Marta Muixí i saludo el Jordi Molist tot fent una birra. Surto d'allà, que encara em queden 7 kms, per ganes em quedaria allà.




El tram que em queda té tendència a baixar, tot corriolero, en alguns tramets són un xic tècnics, ja que tenen canaleta al mig i en d'altres amb algún que altre petit repetxonet. Sobre el km 15 em trobo un altre avituallament, també amb musiqueta, que guay, quines ganes de festa que tenen aquesta gent de Salelles. Abans de poder beure i menjar alguna cosa, em fan pujar a d'alt d'una tarima o tabló, i al arribar a d'alt, em fan ballar (per flipar! jiji) i al baixar, dues noies molt simpàtiques em 'magrejen' el cul.
Surtint de l'avituallament, em ve un petit 'repetxó' que imagino deu ser la Melera, per després seguir baixant per més corriol a un altra avituallament, aquesta baixada la faig cagant llets ja que em trobo be de potes. En allà bec una mica d'aigua i em diuen que em queden 1'5km fins arribar al poble, que amb lo enxufat que vaig els faig a fonduuu. Al arribar a Salelles m'espera una bona buti i com no, una bona birra més que merescuda.
M'ho vaig passar de puta mare en aquesta nocturna, la més divertida que he fet mai. Acostumat a la duresa de les nits a les ultra trails en aqui em vaig sentir com en el paradis. El circuit estava ben marcat, l'organització un 10, els avituallaments molt abundants i brutals. Llarga vida a les Punk Trails!, Que n'aprenguin!!!.