divendres, 24 de gener del 2014

Dissabte, 11 de gener de 2012
Olot (La Garrotxa)
68km - 3200+ - 13:14:15

Sortim d'Olot sobre tres quart de sis del matí, el grup el formem 13 corredors: el Capi Artigues, la Laura, la Mariona, el Jordi Xaus, el Josep Antoni, el Ramón, l'Yves, el Jordi Davi, el Josep Maria, l'Enric, el Xavi, la Natalia i servidor. Just sortir d'Olot fem 5km de corriol fins a la Pinya, i des d'aqui 5 més fins a Ridaura per una serie de trams de pista i corriol. Durant tot aquest tram nocturn i al no veure res se'm fa molt feixuc per no poder gaudir de cap vista, però és molt agradable de córrer pel tipus de terreny i pel poc desnivell que estem fent, en aqui vaig xerrant amb els meus amics i companys de tot lo relacionat amb el nostre estimat esport i de coses quotidianes del dia a dia. Cal dir que la temperatura és fantàstica i no fa gens de fred.
Un cop arribats a Ridaura, comença la festeta, agafem una pista de 600+ que ens porta fins a la carretera de Vidrà, en aqui parem per menjar alguna coseta, ja portem uns 14km i ja és quasi de dia, en aqui aprofitem també per deleitarnos amb les vistes al Puigsacalm i el Pirineu just a darrera amb vistes entre elles al Massís del Canigó.

Després d'aquest recés seguim pel costat de la carretera uns 1'5km fins a enllaçar a un corriol que ens ha de dur al Pla de d'en Xurri, en aqui el Capi ja ens avisa de que es tracta d'un corriol 'juganer' com diu ell i molt guapo. Quan hi poso els peus ja m'ensumo que serà un espectacle, empinat cap avall, amb molta fulla i estretet en el seu inici, per anar-se agrandant i perdre empinació, tot una delicia...resumint, 5km i 500+ de pur espectacle de corriols i corriols. Dir que les vistes que tenim són espectaculars, miris al cantó que miris et quedes bocabadat, jo personalment no puc parar de babejar. Al arribar quasi abaix, passem pel mig d'un mas molt xulo i d'aqui agafem un cami cimentat que ens fa passar per uns gorgs molt guapos. Un km més endavant, i ja al km 21 arribem al Pla d'en Xurri, un 'merendero' que hi ha a St Privat d'en Bas on ens espera el Massa per fer-nos l'avituallament on aprofitem per esmorzar, beure-ns una Voll etc. En aqui ens trobem el Pau Correcat i la Mireia que han sortit abans que nosaltres i just quan arribem és disposen a seguir el recorregut. També ens trobem a la Olga i el Juan que s'acoplen en el nostre grup.

A partir d'aqui ens ve el gran pepino de la jornada, 6km i 1000+ seguint el camí dels Matxos per enllaçar amb la Canal d l'Euga, tot corriol. La primera part és va deixant fer, va pujant i pujant i et va deixant respirar, però conforme anem agafant alçada i quan portem uns 500+ el molt cabró comença a empinar-se més i més, l'ultim tram de 200+ entre molta fulleraca són força empinats i requereix apretar molt el culet. Sort que estem en el km 25 perque si estigués al final seria agonitzant. Arribem a un petit recés per esperar als demés companys i reagrupar-nos, encara ens queden uns 200+ per pujar però aquests tenen pinta de ser força agradables. Seguim pujant fins arribar a una carena, ja ens hem menjat la maleïda canal. A la carena aprofitem per gaudir de les vistes, bueno, per una banda estem per sobre els núbols i no s'hi veu res, però per mi és la canya i al darrera podem veure el Pirineu, on destaca el Pedraforca, el Port del Comte, La Tossa, etc.

Seguim la carena uns metres més amunt i arribem al cim del Puigsacalm, on per sort no hi fa aire i podem gaudir de mitjes bones vistes, ens fem la foto de turno i seguim cagant llets cap avall direcció a la Font Tornedissa, aquest tram és la ostia en patinet, a camp obert i vistes a tota la vall, una delicia en tota regla. Al arribar a la font carreguem aigua i anem per corriol ben parit per córrer però on s'ha de vigilar amb algunes roques i pedres que estàn tapades per fulles. En no res arribem a Coll de Bracons on ens està esperant el Massa per fer-nos l'avituallament. Voll al canto, fuet amb pà, patates fregides i dàtils, i seguim la marxa cap a can Pibernat.
El tram que ens ve després ens fa travessar tota la Serra de Llancers, entre arbres ben desputllats, fullaraca per un tubo i corriol ben parit i deliciós. Un parell de kms més endavant ens trobem el grup A comandat pel Jaume Folguera, i format també pel Salva, el Joan, el Jordi, el Diego, l'Àlvaro, la Mesi i el Salvador. Petem la xerradeta i seguim el nostre camí entre aquest paissatge idilic i encantador amb els seus espectaculars miradors naturals amb vistes al Puigsacalm, el seu massís i tota la Vall d'en Bas fins a enllaçar a un corriol de baixada fins a Can Pibernat on ens trobem de nou a camp obert i amb unes vistes d'Hostalets d'en Bas ben xules. Seguim entre prats i algún que altre corriol direcció a Falgars fins a enllaçar a un tram de pista, en aqui la Olga i el Juan, que van sobradets els cracks, van fent com series d'anada i tornada jeje. Nosaltres que ja portem a sobre 40km començem anar castigadets, procurant anar trotant per treure'ns quilòmetres. a mi el tram aquest de pista se'm fa molt feixuc i arribo a quedar-me sense aigua, sort que més endavant ens trobem un restaurant i aprofito per carregar aigua de la aixeta del labavo.

Seguim així fins arribar a d'alt d'un coll on enllaçem amb un corriol molt ben parit, en aqui la Olga i el Juan agafen la directe, i el Josep Antoni i jo a darrera cagant llets darrera d'ells, el tram aquest és molt traidor, amb molta fullaraca i pedra amagada sota d'ella, em sento insegur per no saber on posar el peu però alhora disfruto perque el corriol és xulo i l'entorn brutal. En un punt de la baixada ens perdem, però ràpidament tornem pel bon camí i arribem a Coll d'Uria on ens espera el Massa, el Xavi que anava darrera nostre ja ha arribar i s'està cardant una Voll jeje. Aquest serà l'ultim avituallament, aprofitem per menjar l'últim entrepà i la última Voll. En aqui la Olga i el Juan segueixen sols ja que van a un ritme més alt i porten gps. El nostre grup queda reduït a set, ja que el Josep Antoni, la Mariona, el Pere pleguen aqui i el Ramón i l'Yves ho han fet abans.

Sortim de Coll d'Uria, fem un tram de corriol per enllaçar amb un altre de 4km de pista amb bastants tolls d'aigua que hem d'anar sortejant, on per cert passant pel costat d'un d'ells caic a terra posant de ple un peu dins l'aigua per voler esquivar un esbarzer que hi havia per allà...catxis!. En aquest punt les vistes són brutals, sense perdre de vista el Puigsacalm i tota la seva serralada. Poc després connectem amb un tram corriolero de baixada molt entretingut i tapat per la vegetació que ens portarà fins al Coll d'en Bas.

Creuem la carretera i ara només ens esqueda l'últim escull de la jornada, un pepino de 350m+ en poc més de 2km, en aqui sento que tinc les potes tovetes, però sabent que és l'última pujada, li foto 'casta' i vaig enganxat darrera el Capi i el Xavi, la pujada és d'aquelles que et deixa fer excepte un tramet amb força roca en el mig que puja força dret per després anar-se suavitzant en la seva part final. Al arribar a la carena del Corb seguim per corriol cap a Xenacs i ja quasi de nit, ens posem els frontals i fem 2km de baixada per un corriol d'aquells traidors, amb molta fulla i pedra que ja amb la humitat de la tarda-vespre fa patinar molt i s'ha d'anar amb compte de no caure. Quan arribem abaix ja sóm a Les Preses, ja només ens queden 4km per pista secundaria fins a Olot, al arribar en allà passem pel centre de la població i d'aqui pujem fins al Volcà Montsacolopa, la última pujada s'em fa durissima ja que vaig ben tou. Al arribar a d'alt s'acaba la festa, ja només ens queda una baixadeta fins a l'aparcament de la sortida.
Gran experiència la viscuda per la Vall d'en Bas, coneixia molt poc d'aquesta zona i el recorregut l'he trobat espectacular!, així com les vistes que vam poder disfrutar en tot moment. El millor de tot ha estat compartir-la amb tots els amics de la familia Tallaferro que s'hi van donar cita, tots ells bellissimes persones. Gràcies Capi per muntar aquesta 'pirata' tan brutal.

Fran ha dit...

Bona crònica i bones fotos! Sense dubte una gran experiència!