dimecres, 26 de febrer del 2014

Cursa La Cameta Coixa

Diumenge 23 de febrer de 2014
Miravet (Ribera d'Ebre)
18km - 1200+ - 2:30:01


Com sempre que tinc a la vista una cursa per les Terres de l'Ebre els dies previs estic ansiós per córrer, i aquesta vegada, afegit a que no coneixia Miravet ni el seu entorn feia que l'esperés en candeletes. M'esperava una prova molt ràpida i intensa...i així va acabar sent.
Arribo a l'Arenal, agafo el dorsal i m'en vaig cap al bar a fer un cafè amb llet, en allà em trobo amb el Pau i l'Sting del Cer La Sènia i Correm per la Terra. Junts pujem cap al castell que és on es farà la sortida, a la entrada ja ens trobem un noi vestit de l'època medieval fent guardia, i al entrar al pati d'armes ens trobem a més gent vestida de l'època. Aquests detallets junt amb d'altres com el canó de 1714, torxes a les escales i sobretot veure rondar a un helicòpter per allà em diu que estic davant d'una cursa especial, diferent, on els organitzadors, amb el Didac Gonàlez al capdavant han cuidat fins l'últim detall. 
Després del breafing donen la sortida a toc de canó, brutal!. Sortim, petit tap lògic sortint per la porta principal i tothom va cagant llets castell avall, després d'un petit tramet de carretera enfilem camí amunt, pujadeta fàcil de 140+ que la faig amb cadència, anem tots en fila india, costa molt avançar per la quantitat de companys aglomerats, vaig fent, total, tampoc no se si apretar després de la ruta que vaig fer pel Montseny el dia anterior, em fa por que les potes no em responguin...a la baixada ja m'encenc, baixo bé, arribo a l'avituallament, aigua, tres xuxes i surto ràpid per treure'm gent de sobre...ara petita pista i sender obert cap amunt, en aquesta segona pujada, molt més dreta que l'anterior vaig avançant a gent, em vaig trobant força bé i les potes em responen. Al arribar a d'alt, baixada corriolera ben parida per després baixar més dreta i tècnica. En aqui el grup ja va estirat i puc donar caça a més gent. Arribo al segón avituallament que també el faig fugaç, estem al km 7.





Surto i cap amunt altra cop, pujada per corriol sense cap complicació, en aqui vaig amb un grup de cinc, els avanço, però a la baixada corriolera ben parida de després una noia m'avança, i ja abaix, a l'avituallament del riu em caçen dos companys més. Sortim de l'avituallament, agafem un corriol tapat que va cap amunt, comença la crono escalada, km 10, ara ens venen uns 300+ en quasi 2km...puja dret però acostumat a lo que pujo normalment vaig fent sense cap problema, el sol ja comença a calar...segueixo pujant, adelanto a la noia que m'ha adelantat primer i després els altres dos companys, la pujada ja comença a picar però puc veure el que em queda i m'encanta! i afegit a les melodies que va tocant el gaitero que està a d'alt de tot em fa venir els grans records del gaitero que hi havia a l'Alt de la Capa a la Mitic d'Andorra...aquests bons records em foten les piles, la última part de la pujada, ja més dreta la faig bé.




Un cop a d'alt, baixadeta tècnica de collons i un tramet de puja-baixes carenats tècnics amb molta roca també, ben parit aquest tram. Un cop passat aquest tramet complicat, baixada corriolera molt guapa a camp obert amb unes vistes espectaculars. Al arribar abaix, 'traguillo' de sals a l'avituallament i encaro l'última pujada molt sèncer, en aqui em trobo molt bé, començo a pujar amb un sol de justicia, puja ben dret, durant la pujada avanço a uns quants companys, la gent ja va cansada en aqui, jo estic fort, al arribar a d'alt començo a baixar gas a fondu, ja puc veure el riu i Miravet a sota i ho dono tot, avanço a un parell més, arribo a un caminet que va pel costat del riu, pujadeta empedrada a l'entrada del poble i segueixo cagant llets per dins els carrers del poble fins arribar a meta amb un somriure d'orella a orella. Gran cursa aquesta de Miravet, sí senyor!, he txalat molt!.
Cursa ben organitzada i molt recomenable, muntada per corredors per a corredors, ens han cuidat com poques vegades he vist. Recorregut guapissim, ben marcat, avituallaments ben repartits i complerts, bossa del corredor molt generosa amb tota mena de productes. I un dinar de luxe.